Visie & Missie

VISIE

Zwolle is een schitterende stad waar ontzettend veel mooie dingen gebeuren. Toch zijn er ook in Zwolle nog veel mensen die buiten de boot vallen. Ze leven in kwetsbare omstandigheden en beschikken niet over een sociaal netwerk dat hen kan helpen. Mensen lijken steeds meer uit elkaar te groeien en weten elkaar niet meer goed te vinden.

Tegelijkertijd zien we een jonge generatie die verlangt naar een samenleving waarin mensen naar elkaar omzien. Jongeren willen graag van betekenis zijn voor een ander en zijn bereid om zich vrijwillig in te zetten voor hun kwetsbare medebewoners.

Stichting Hart voor Zwolle verlangt naar een samenleving waarin mensen met elkaar verbonden zijn. We geloven in de kracht van jongeren. Als zij zich gaan inzetten voor mensen die kwetsbaar zijn dan bouwen we samen aan de stad van de toekomst.

MISSIE

Stichting Hart voor Zwolle wil enthousiaste jongeren verbinden aan kwetsbare Zwollenaren zonder netwerk. We inspireren jongeren om netwerk en hulp te bieden aan stadsgenoten die in een sociaal isolement leven. We begeleiden jongeren in de hulp die ze aan anderen bieden. Zo helpen we kwetsbare mensen en bieden we jongeren de mogelijkheid om van betekenis te zijn voor een ander.