Vrijwilligerswerk Zwolle

Wil jij vrijwilligerswerk doen in Zwolle?

Stichting Hart voor Zwolle verbindt jongeren aan kwetsbare Zwollenaren zonder netwerk. Om die kwetsbare Zwollenaren te kunnen helpen zijn we altijd op zoek naar vrijwilligers die vrijwilligerswerk in Zwolle willen doen. De mogelijkheden voor vrijwilligerswerk in Zwolle zijn eindeloos: zo kun je bijvoorbeeld iemand eenmalig helpen of je kunt maatje worden van een Zwollenaar die hulp nodig heeft.

Op dit moment zijn meer dan 350 jongeren die vrijwilligerswerk doen in Zwolle voor Stichting Hart voor Zwolle. Daarbij zijn er zo'n 100 vrijwilligers die zich structureel voor een ander inzetten. Denk hierbij aan wekelijks voetballen met een vluchteling, koffie drinken met een eenzame oudere of iets ondernemen met een dakloze jongere.

Ook in Zwolle zijn er veel mensen die alleen zijn of hulp nodig hebben. Vrijwilligers vormen daarbij een onmisbare schakel om deze mensen onderdeel te laten zijn van de samenleving. Een klein gebaar kan al een groot verschil maken. Als je vrijwilliger in Zwolle wilt worden help je daarbij niet alleen eenzame of kwetsbare mensen, maar het levert ook iets voor jezelf op. Het vergroot je eigen leefwereld, het geeft veel voldoening en je leert andere mensen kennen.

Er is veel vrijwilligerswerk in Zwolle. Je kunt je als vrijwilliger op vele verschillende manieren inzetten, je kunt bijvoorbeeld een bardienst draaien bij jouw voetbalclub, maar wij vinden het ook heel mooi als mensen zich als vrijwilliger inzetten voor Zwollenaren die er alleen voor staan.

We kunnen ook heel goed voorstellen dat je het misschiend spannend vindt om vrijwilliger te worden, of (nog) niet zo goed weet wat bij jou past: je kunt altijd vrijblijvend met ons kennismaken. We helpen je graag om te ontdekken hoe jij je als vrijwilliger in Zwolle kunt inzetten. Er is voor iedereen vrijwilligerswerk wat bij hem of haar past.

Aan de slag als vrijwilliger in Zwolle?