25 april 2017

12Build support Rene en Henk

Rene Doorenspleet en Henk Dorland, twee doorzetters die gaan voor de halve marathon. Twee weken geleden kenden ze elkaar nog niet, maar inmiddels hebben ze al aardig wat kilometers met elkaar gelopen.

Veteraan Rene, is druk bezig om structuur in zijn leven te krijgen, niet altijd makkelijk in combinatie met ADHD. In dit project wil hij leren om gecontroleerd te lopen en niet te gek te doen.

Henk meldde zich in eerste instantie voor de 4mijl, maar besloot om de uitdaging met Rene aan te gaan voor de halve. Henk is bezig met afstuderen en maakt ondertussen tijd vrij om drie keer per week met Rene te lopen. ‘Zijn verhaal doet me beseffen dat je leven ook heel anders kan lopen dan het standaardplaatje.’

Samen gaan ze kijken of er genoeg power in hun benen zit om een mooie tijd neer te zetten. En als dit lukt dan gaan ze door voor de hele marathon!

Tegen hun sponsor 12Build willen ze het volgende zeggen; ‘Super tof dat jullie hier aan meewerken! We hopen dat er meerdere bedrijven aan meedoen met dit soort gave projecten.’

Henk Elshof vertelt waarom 12Build Rene en Henk support. "Hoe mooi is het als je als 12Build je dienend kunt opstellen naar kwetsbare mensen in de samenleving. Stichting Hart voor Zwolle heeft er haar werk van gemaakt! Dan is het voor 12Build een kleine moeite om een steuntje in de rug te geven, zodat deze fantastische groep mensen haar dromen kunnen verwezenlijken. Wij vonden het daarom een mooi gebaar om als shirt sponsor aan te sluiten bij de stichting en zo ons steentje bij te dragen aan de stad waar onze tweede vestiging zit.

Wij wensen alle lopers die de 4 Engelse mijl of de halve marathon gaan lopen ontzettend veel plezier en succes!"