10 september 2018

Kom je haring happen?

Samen met Driezorg organiseren we als Hart voor Zwolle tijdens de week tegen eenzaamheid een laagdrempelige activiteit om kennis te maken met ouderen in Zwolle. Met 'maatje voor maatjes' eet je samen met een oudere een haring (of drink je koffie/thee) en maak je samen een praatje. Zo kun je ontdekken of het klikt en of je vaker zou willen afspreken.

In ons werk zien we telkens weer mooie verbindingen tot stand komen tussen jongeren en ouderen. Maar we horen ook dat het vooraf vaak spannend is. Klikt het wel? Hebben we elkaar wel iets te vertellen? Met deze activiteit kun je dat vrijblijvend eens proberen. Je kunt je aanmelden voor één van de volgende vijf momenten;

27 september 15.30 tot 17.00 - de Rivierenhof - Zijpe 4

1 oktober 15.30 tot 17.00 - de Venus - Spoolderbergweg 19

2 oktober 15.30 tot 17.00 - Berkumstede - Erasmuslaan 50

3 oktober 15.30 tot 17.00 - Havezate - Gombertstraat 350

4 oktober 15.30 tot 17.00 - Kievitsbloem - Patriottenlaan 3

Elke activiteit werkt hetzelfde. Om 15.30 verzamelen we bij de locatie. Daar hoor je bij welke kamers je mag langs gaan om mensen op te halen. Beneden staat dan de haring en uitjes klaar en wat te drinken. Rond 16.30 uur breng je de bewoners die je hebt opgehaald weer terug naar hun kamer. Na afloop geef je bij één van de Hart voor Zwolle medewerkers aan of je dit vaker wilt doen. Zo ja, dan maken we graag een afspraak met je voor een verdere kennismaking. Blijft het voor jou bij één keer, ook prima, dan weet je dat je één iemand een prachtige middag hebt bezorgd.

Enthousiast geworden, meld je hier aan!