01 maart 2017

Bedrijven verbinden zich aan Halve Marathon project

Als Hart voor Zwolle zijn we erg blij dat we dit jaar één van de drie goede doelen zijn van de Zwolse halve marathon, hét jaarlijkse loopfeest in Zwolle.

Naast de mogelijkheid die deelnemers hebben om bij hun inschrijving een donatie te doen aan onze stichting hebben we ook 50 startbewijzen ontvangen.

Met deze 50 startbewijzen willen we het verhaal van Hart voor Zwolle zichtbaar maken op 10 juni, op en langs het parcours. Het verhaal van Hart voor Zwolle, jongeren verbinden met mensen die zelf geen netwerk hebben, is prachtig toepasbaar op hardlopen. Juist als je zelf geen netwerk hebt of in een kwetsbare positie zit is het een grote stap om je op te geven voor een uitdaging als de 4 mijl of de halve marathon. Een maatje kan je over die drempel heen helpen, door met je te trainen, je aan te moedigen en je te helpen met kleding en schoenen. Zo ontdek je dat je meer kunt dan je denkt.

Op dit moment zijn de eerste aanmeldingen binnen van mensen die de uitdaging aangaan, zo is er een Syrische jongen die wil gaan voor de halve marathon en een jonge vrouw uit een locatie van het Leger des Heils die graag de 4 mijl wil halen.

Mensen die graag de uitdaging aan willen gaan en dit alleen niet zien zitten kunnen zich aanmelden via info@stichtinghartvoorzwolle.nl. Op 29 maart is er een kennismakings- en informatieavond. Bij aanmelding ontvang je hier meer informatie over.

De werving voor lopers die willen begeleiden start zodra we genoeg mensen hebben die de uitdaging willen aangaan.