23 maart 2020

Massale inzet

Jongeren zetten zich massaal in voor kwetsbare stadsgenoten!

Veel jongeren melden zich bij Hart voor Zwolle, omdat ze rondom de corona crisis graag wat willen betekenen. De afgelopen dagen hebben we veel jongeren gekoppeld aan een eenzame Zwollenaar.

Annely, voorzitter van de Zwolse studentenvereniging Absens Carens: "Ik krijg van de studenten te horen dat het ze het heel leuk vinden om bemoedigende kaartjes te sturen, boodschappen te halen, te zwaaien naar een oudere voor het raam of om even te bellen. Iedereen gaat meteen aan de slag."

Gisteren hebben bijvoorbeeld studenten een verrassingspakket gemaakt en bezorgd bij het bejaarde echtpaar Smit. Hun kinderen wonen ver weg en kunnen niet langskomen. Ze merken dat het sociale contact flink afneemt. Vol verbazing doet het echtpaar de deur open, op anderhalve meter afstand staan de studenten met een mand vol lekker eten en drinken. Met een grote glimlach nemen ze het pakket aan. “Een complete verrassing, we zijn er stil van. Wat ontzettend lief dat jullie aan ons denken, bedankt!"