14 oktober 2016

Nieuwe medewerker Hart voor Zwolle

We zijn trots dat we bekend kunnen maken dat Nathan van Dam ons coördinatieteam vanaf 1 januari 2017 komt versterken!

De afgelopen periode heeft Stichting Hart voor Zwolle zich geörienteerd op haar toekomst. We concludeerden dat het noodzakelijk was om zo snel mogelijk een extra coördinator aan te stellen.

De voornaamste reden hiervoor is dat het hulpaanbod van jongeren en de hulpvragen van kwetsbare Zwollenaren allebei blijven groeien. Onze twee parttime coördinoren werden steeds vaker geconfronteerd met de beperkte tijd die ze hebben om al het vraag en aanbod met elkaar te verbinden en te begeleiden.

Er is zoveel te doen in deze stad. Er zijn zoveel jongeren die zich willen inzetten voor stadsgenoten zonder netwerk. Wij willen zoveel mogelijk jongeren de mogelijkheid bieden om zich in te zetten voor een ander. Daarom zijn we blij dat ons coördinatieteam versterkt gaat worden.

Een andere reden voor de aanstelling van Nathan van Dam is dat we stichting Hart voor Zwolle ook financieel gezond willen houden. De fondsen die ons een startkapitaal hebben geboden trekken zich na 2017 terug. We gaan daarom nog meer werk maken van lokale financieringen. Nathan zal een deel van zijn uren vrijstellen voor fondsenwerving en relatiebeheer.

Nathan beschikt over een brok aan ervaring en expertise. Hij heeft 9 jaar gewerkt voor Compassion, een grote internationale hulporganisatie. Hij heeft zich daar gericht op communicatie en relatiebeheer. Eén van zijn schitterende projecten is het jaarlijkse leiderschapsseminar van Compassion.

We zien uit naar de samenwerking met Nathan en zijn er van overtuigd dat zijn inzet en energie zullen bijdragen aan groei en doorontwikkeling van Hart voor Zwolle.