07 januari 2021

Thuisbezorgd

Tim (26) zag een oproep voorbij komen in de appgroep van zijn studentenvereniging, Gumbo Millenium. 'Boodschappenhulp gezocht.'
Het oudere echtpaar kan hun huis niet uit vanwege lichamelijke beperkingen. Ze hebben geen kinderen en zijn op zichzelf teruggeworpen.

Meneer: " De eerste klik met Tim was direct fijn. In deze tijd mag je blij zijn dat er iemand is die aan ons denkt. We zijn echt blij met de hulp van Tim, we zouden hem niet willen missen."Het werk was zo gedaan, vertelt Tim. ‘Een lijstje, een boodschappentas en contant geld. Er is niets moeilijks aan.'

Vanaf maart 2020 doet Tim wekelijks de boodschappen. 'Vaak drink ik gezellig een kopje koffie mee en maak ik even een praatje. Het echtpaar kijkt echt uit naar de afspraak, want ze zitten de hele dag binnen.’Aan alles merk je dat Tim de hulp die hij aanbiedt, eigenlijk de gewoonste zaak van de wereld vindt. ‘Je helpt er echt iemand mee en dat voor maar twee uurtjes in de week. Het is een hele kleine moeite. Wat mij het meeste is bijgebleven? Het plezier dat je de mensen bezorgt. En dat is uiteindelijk toch waar je het allemaal voor doet.’

Lees hier het hele artikel: http://bit.ly/39peIdR